6.2.13

50 גוונים של אדום

מה הצבע האהוב עליכם?
צבעים קשורים לחוויות ראשוניות שאנחנו לא תמיד מצליחים לזכור. יש צבעים שמלווים תקופות בחיים, (מישהו אמר ניאון ושנות ה-80 ?), צבעים שמזכירים לנו מקומות, חפצים, ריחות. כל אחד עם החוויה שלו.
לי למשל, תמיד הייתה התנגדות קשה לאדום. לא היה לי שום פריט אדום בארון. או בבית. 
אדום פשוט לא הסתדר לי עם כלום, לא התאים לכלום.
ואז הגיעה מרטה. סטוארט, אלא מה? מורה רוחנית, דמות מוערצת - אני לגמרי גרופית ולא מתביישת בזה.
אני לא אשכח שפתחתי את המגזין שלה - "living", וראיתי את התמונה הזו (הכיתוב שלי:):

תמונה : מכאן
וורוד ואדום?! ביחד?! אבל מגיל צעיר אמרו לי - וורוד ואדום לא מתאימים! ועדיין משהו בשילוב הזה, במיוחד לאור העובדה שאני חולה על וורוד על כל גווניו, קרץ לי. כלומר, פתאום הבנתי, שוורוד זה גוון של אדום. אז למה שהשילוב לא יעבוד?

ואם תגידו לי  - זה לא מתאים, אז -
אהם אהם, הטבע חושב אחרת. 

תמונות : 1. מכאן 2. מכאן 3. מכאן 4. מכאן
האמת, הופתעתי עד כמה הטבע נועז יותר מאיתנו. הפרח הראשון משמאל למעלה, למשל, נקרא Chinese Honeysuckle . ( אשמח לשם בעברית למי שמכיר, לא הצלחתי למצוא). בהתחלה הפרחים שלו לבנים. אחר כך הם מתכהים לורוד ולבסוף משתנים לאדום. כך שחלק מהזמן יש את שלושת הצבעים באותו הפרח! בו זמנית! כשקראתי את זה, התרגשתי:)
שילוב של אדום וורוד יכול להיות נועז, אבל בשימוש נכון של גווני פסטל רכים, אפשר גם ליצור מראה מעודן יותר.

תמונות: 1. מכאן 2. ומכאן
ואם דווקא מתאים לכם שילוב נועז יותר, עשו זאת על מצע לבן. הלבן מעדן, ובמקביל מגביר את אפקט ה - wow.

תמונה מכאן
אין ספק, מדובר בשילוב שונה שצריך להתרגל אליו. אבל אני מאמינה שהדברים המעניינים בעיצוב קורים כשעושים ניסויים, כשאנחנו טיפה מאתגרים את עצמינו. אני לא אומרת לרוץ ולהחליף את הסלון, אפשר להתחיל מדברים פחות מחייבים. זר וורוד בכלי אדום, צמיד וורוד עם תיק אדום - הבנתם את הכיוון.

 *את המנשא האדום לעציץ של הסטודיו שלי אפשר לרכוש כאן במגוון צבעים

אז מה אתם אומרים? שילוב מנצח, או אין מצב?  נראה לכם שתנסו?
עד הפעם הבאה,
אלישבע

6 תגובות:

  1. טוב אז כשהלכתי להפיק לאמא שלי יומולדת עגול וחגיגי היה ברור לי שאני הולכת על אדום וורוד. בקופה של חנות המוצרים למסיבות, מתחילות כל הנשים מסביבי להסביר לי שוורוד לא הולך עם אדום....

    השבמחק
  2. הטיעון של הטבע מנצח :)
    אני אוהבת שילוב של אדום וכתום ביחד למרות שלא פופולרי במיוחד :)

    השבמחק
  3. אני אוהבת שילוב של כתום ופוקסיה אבל התמונות כל כך יפות שהכל הולך... :)

    השבמחק
  4. ה- Chinese Honeysuckle הוא "אלמון הודי" שבנוסף להיותו מטפס עם פריחה מרהיבה, יש לו ריח נפלא!
    http://www.google.de/search?q=%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%9F+%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99&rlz=1C1OPRB_enIL511IL511&aq=f&oq=%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%9F+%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    השבמחק
  5. קוראים לצמח אלמון הודי
    ויש לו ריח מדהים ויחד עם היופי של הרב גוניות של הפרחים
    :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...