21.2.13

רהיטים מחופשים

יש לי ווידוי. לא יהיו פה הדרכות למשלוחי מנות. ולא תחפושות מקוריות ומדהימות. גם כי הבלוגוספרה באמת מלאה בהדרכות מצויינות, וגם כי אני ממש לא מוכנה לפורים עדיין:)
למה אני לא מוכנה? כי השבוע, צילמתי את הקולקציה החדשה של הסטודיו. לא כולם יודעים כמה מחשבה וההכנה מוקדמת צילומים דורשים. חשבתי לספר לכם קצת על ההתארגנות לצילומים, ולחשוף את מה שקורה מאחורי הקלעים של התמונות המהממות שאנחנו רואים בקטלוגים.
בעיצוב קולקציה יש מחשבה רבה על סביבת השימוש. אני לא מעצבת רק את המוצר, אלא את כל חוויית המשתמש. כדי לעשות את זה, אני חושבת המון על הלקוחה שלי - איך ואיפה היא חיה, איך נראה הבית שלה, ואיך היא הייתה רוצה שהוא שייראה. את הסצנה הזו אני מחייה בצילום, ולשם כך דרושה תפאורה שלמה.
הפעם צילמה את הקולקציה אפרת לזנוב, בעלת הבלוג המעולה - my lovely mess. נפגשנו קודם כדי לדבר על הקולקציה, על ההשראות השונות מהם היא נבעה, ועל קונספט לצילומים. לא מזמן כתבתי פוסט על שילוב של צבעי ניאון עם צבעי בסיס, וידעתי שאני רוצה להשתמש בזה בצילומים. רציתי אווירה שיקית, קלאסית - אבל גם רעננה וצעירה.
כדי להכין את הסביבה, הייתי צריכה לרכוש הרבה פריטים, בלי לפשוט את הרגל. איפה מתחילים?
בשוק הפשפשים.
גילוי נאות - למרות שזה לא מקובל להגיד - אני לא אוהבת לקנות שם. תמיד הכל נראה לי יקר מאוד, גם הזבל, והאמת היא שאני מוצאת את עצמי חושבת הרבה על האנשים שהשתמשו לפני ברהיט, שהביאו אותו למצב הזה, השבור והרעוע. לי זה מוציא את החשק לקנות. אני יותר בעניין של לשפץ רהיטים מאיקאה.
ובכל זאת הצלחתי למצוא בסיס מתכת לשולחן עם קווים נקיים ויפים, וכסא מעץ שבור ומרוט. עכשיו רק נותר לתת להם טוויסט עדכני, נקי ומודרני.

רכשתי גם סכו"ם, קשים מגניבים, והעמסתי אותם עם חצי מהבית שלי אחרי שיפוץ לדירה של חברים בגבעתיים שהואילו בטובם להשאיל את ביתם לצילומים (תודה תמר ויהונתן!).
אבל קודם, השיפוץ.
השולחן היה ראשון. אחרי ששייפתי אותו, צבעתי אותו בספריי לבן. 
זה לא עבד. 
אז צבעתי אותו בסופרקריל שנועד לקירות. וזה עבד מעולה. כדי לתת לו קצת אופי, רציתי לצבוע חלק מהרגליים של השולחן בוורוד פוקציה. סימנת בסרגל 15 ס"מ על כל רגל,  ומיסכתי בעזרת מסקינג טייפ. חשוב לעשות את זה בצורה מדוייקת, עם קונטרס כל כך גדול של צבעים כל חריגה וחוסר סימטריה לעין.
על השולחן הנחתי פלטת עץ מחורצת ששימשה את הסטודיו בתערוכה שהשתתפנו בה וחיכתה לרגע המתאים מתחת לקראוון שלי. ותודה לבעלי המקסים שכל פעם זוחל מתחת לבית כדי להוציא לי משם אוצרות.

גם הסכו"ם קיבל טיפול קוסמטי.

והנה הוא אחרי:
 
הכסא נצבע בשחור, צבע קלאסי שמשדרג כל רהיט. שחור מתאים להכל, ומאפשר להשתגע עם פריטים משלימים כמו כריות. כרית מפייטים כסופים שהכנתי התאימה בול.
להכין את הריפוד לכסא היה כייף ממש. בעזרת סרגל וטוש פרמננטי סימני קווים אלכסוניים, וכדי טיפה לשבור את המראה הקלאסי וידאתי שהקווים במשענת יהיו לכיוון הפוך מהקווים במושב. חיברתי למושב בעזרת אקדח סיכות - voila!

וזו הצצה לתמונה אחת מתוך הצילומים, שבה רואים את סלסלת האחסון מהקולקציה החדשה. היא מגיעה מקופלת ושטוחה, ובקלות אפשר להרכיב אותה בעזרת כמה קיפולים לסלסלה מקסימה.
עוד תמונות מהקטלוג יהיו בהמשך בעמוד הפייסבוק של הסטודיו,
פורים שמח!
אלישבע



5 תגובות:

  1. רעיונות מדהימים וביצוע עוד יותר!!! מחכה לתמונות נוספות, בהצלחה...מיכל

    השבמחק
  2. וואי, ממש ממש יפה! אני מתה לראות איך ייראה הבית שלכם!!! ממש ממש יפה!

    השבמחק
  3. איזה רעיונות מקסימים ותוצרים מעוררי תאבון. באיזה צבע צבעת את הסכו"ם? האם הוא עמיד?

    השבמחק
  4. השתמשתי בצבע ספריי רגיל, הוא לא הכי עמוד בשטיפה. הייתי ממליצה לצבוע רק את הקצה (שלא בא במגע עם האוכל:), ונזהרת בשפשוף.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...