4.4.13

מה עושים עם כל היצירות של הילדים?!

היי! הרבה זמן לא התראינו.... איך עבר עליכם החג?
אצלינו היה מתיש, אבל כייף!
בין כל הפעילויות, מצאתי את עצמי יושבת לא מעט עם הילדים במה שנהוג לקרוא - "זמן יצירה", מילה יפה לציור בצד האחורי של חשבונות ישנים:)
אצלינו במשפחה לבן הגדול יש פחות סבלנות, הוא יושב וקצת מצייר, ודי מהר עובר לשחק עם רובוטים. אבל הקטנה - לה יש סבלנות לשבת, לצייר עם כל הצבעים, למלא את כל הדף - ולעבור לדף הבא. 
אם יש לכם ילדים, אתם בטוח מכירים את התופעה. ערימות של ציורים חוזרים מהגן בכל יום, ואחר הצהריים ממשיכים ליצור ובעיקר לצבור כמויות של יצירות. את חלקם נרצה להציג ברחבי הבית, אבל איך אפשר להציג תמונות של הילדים בבית (ושיהיה אפשר להחליף ולעדכן מדי פעם, כמובן), ושהבית לא ייראה כמו גן ילדים? הרי כולנו רוצים לעזור לפיקאסו הקטן להתפתח, אז מה הדרך לשלב את היצירות בעיצוב הבית באופן שיחמיא לחדר? עם השאלה הזו פנתה אליי בפייסבוק קוראת נאמנה (תודה מיכל!) וביקשה שאכין הדרכה.
נתחיל מכך שלכל הורה גישה משלו. יש מי שמתייחס לעבודת האמנות בחרדת קודש - מתייק, מסמן ושומר. יש מי שמעיף הכל לפח כשהילד לא רואה. ויש את דרך האמצע, להחליט עם הילד על מה הוא שומר, להציג חלק על המקרר/הקיר/המקרר של סבתא, ואת היתר להשליך (או לשמור בארגז, לסנטימנטלים מביננו). 
אני נמצאת בקטגוריה האחרונה. אז אחרי שעברנו עם הקטנים על הציורים, והחלטנו יחד מה לשמור - אספתי עבורכם כמה רעיונות תצוגה מגניבים (ועוד יצירה אישית משלי) שיעזרו לכם להציג ולהשוויץ בכישרונות הצעירים, אפילו בסלון.

1. גלרייה על פוסטר:
התמונה הזו לקוחה מתוך הבית של המעצבת Jan Elen - את הציורים של הילדים שלה היא מצלמת במצלמה דיגיטלית ומארגנת במין טבלה סופר מסודרת. הניגוד בין היצירות האקספרסיביות של הילדים לסידור המוקפד על הפוסטר (עם המון שטח לבן בין הציורים,שימו לב) נראה אולטרה-מודרני, כך שפוסטר כזה יוכל להתשלב בקלות גם בסלון. (קטלוג ממוחשב של היצירות גם מקטין את כמות הארגזים שנצברים במחסן)

תמונה מכאן

2. קיר של תמונות
אפשר למסגר מבחר גדול של תמונות במסגרות פשוטת (המסגרות האדומות בתמונה הם מאיקאה) ליצירת טפט שיקי. כדאי לבחור מסגרות בצבע אחד, עדיף צבע עז, ובהרבה מאוד מסגרות. למה? 
כי זה מאחד את כל היצירות למשפחה אחת מה שמאפשר לקיר להראות מודרני ולא מבולגן, ונראה מאוד מרשים. ובנוסף, איזה ילד לא יתרגש מקיר כזה עשוי יצירות שלו? אפשר לעבור איתו על כל היצירות שלו ולבחור, ומדי פעם להחליף.

תמונה מכאן

3. תצוגה משתנה
שימוש בכמה קליפבורדים (אם יש מילה לזה בעברית, אשמח לדעת:) לתצוגה מתחלפת. בכל פעם מחליפים את הציור, או תולים כמה בבת אחת. אני הייתי ממליצה על לא פחות מארבע קליפבורדים. 
למה לפחות ארבע?
תחשבו על אחד כזה עם תמונות מתחלפות תלוי בסלון. 
לא כזה מלהיב.
בריבוי יש תמיד אמירה ברורה ומכוונת. וכשעובדים עם מצע כל כך עשיר וצבעוני (במקרה שלנו - יצירות צבעוניות ומגוונות מאוד) צריך לסדר ולאחד אותם על מנת שהעין תוכל להתמקד במנוחה. שמירה על מרחק קבוע בין תמונה לתמונה נותנת בדיוק את המנוחה הזו, והריבוי הופכת את התצוגה למודרנית. אפשר לייעד כל קליפבורד לילד אחר במשפחה. חמוד, לא?

תמונה מכאן

4. כרטיס ברכה משודרג
הרעיון לכרטיס הברכה הזה הגיע מהתמונות לחדרי ילדים של הסטודיו, והוא עובד הכי טוב עם היצירות של הקטנטנים, אלה שבגן קוראים להם קשקוש, ואני אוהבת לקרוא להם "ריקוד של צבעים על הדף". 
איך מכינים?
מכינים כרטיס ברכה, (הסבר פשוט: מקפלים נייר לחצי) עדיף מנייר מעט עבה כמו בריסטול או קנסון, בצבע אחיד.


מהצד העליון חותכים צורה (לב, חיה כלשהי, בראש השנה חתכתי תפוח) בעזרת סכין יפנית עם להב צר. אפשר קודם לצייר את הצורה שאתם רוצים לחתוך עם עיפרון, או להדפיס מהאינטרנט להדביק עם מעט מסקינג טייפ ואז לעבור מעל עם הסכין. ואפשר גם להשתמש בחותכן צורות שקונים בחנויות יצירה - אבל שימו לב שהחותכן חותך צורה גדולה או כמות של צורות קטנות, כדי שיוכלו לראות את הציור שמתחת. פותחים את הקיפול ובתוך הכרטיס מדביקים ציור או חלק מציור של הילדים בו הצבעים הכי צפופים. כשהכרטיס סגור התמונה הגזורה מתמלאת בצבעים, וכשהוא פתוח ה"סוד" נחשף.



אני מקווה שקיבלתם כמה רעיונות לשימוש מקורי ביצירות שהילדים מביאים הביתה מהגן. והאמת, זה לא חייב להיות רק ליצירות של הילדים! אפשר ליישם לכל תצוגת אומנות מתחלפת - גלויות, תמונות ממגזינים, ניירות יפים, הבנתם את הרעיון. 
מה אתם עושים עם הציורים מהגן? שתפו בתגובות למטה!
שבת שלום לכולם, ולהתראות! 
אלישבע



12 תגובות:

  1. יחידי סגולה מגיעים לדלת...
    אחרים מגיעים לתיקיות שיש לכל אחד מהילדים בארון הגדול.
    ואת השאר (=הרוב) אני מעלימה ומאשימה את המנקה.
    ;)
    אבל שששששששששששששש.... אל תגלי להם.

    השבמחק
    תשובות
    1. גלי, אני לגמרי איתך. היו פעמים שכל כך פחדתי שהגדול שלי יתפוס אותי זורקת ציורים לפח, שהסתרתי אותם מתחת לקליפות של ירקות וחיתולים משומשים! סיפור אמיתי:)

      מחק
  2. כל רעיון מדהים! אני לא יודעת במה להתחיל
    את הרעיון האחרון של כרטיסי הברכה אעשה בגן (אני גננת) לקראת שבועות.
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף! אם את מצלמת אשמח שתשלחי לי:)

      מחק
  3. אליש, יא מוכשרת אחת!!! :)
    מאוד אהבנו...
    xxx, ההורוביצים.
    ;)

    השבמחק
  4. במשך כמה שנים לימדתי אומנות בבית ספר יסודי. ראיתי ה-מ-ו-ן ציורי ילדים. חלקם מלאי השראה וקסם. אבל כשהבת שלי נולדה נחשפתי לרמות של קסם שלא הכרתי. כל ציור שלה נראה לי מופלא ותייקתי את רובם באינדקסים הכי גדולים שניתן לקנות בקרביץ. כל שני ציורים ב"דף" ניילון אחד, מונחים גב אל גב. כך עשיתי גם לציורים של הבן שלי.
    רק לפני שנתיים הצלחתי להביא את עצמי למיין ולצמצם את מספר הציורים כך שהם נכנסים לאינדקס אחד. לכל ילד. את הציורים שלא נכנסו צילמתי ושמרתי במחשב.

    אלישבע, אהבתי מאד (גם) את הפוסט הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו גילה, כמה קלסרים כאלה אספת?
      ותודה על המחמאות:)

      מחק
  5. הרעיון של כרטיס הברכה גאוני! תודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...