21.3.13

סידור שולחן - הגפילטע מעולם לא נראה כל כך טוב

אביב הגיע פסח בא, ואיתו מגוון כתבות באתרי העיצוב, בפייסבוק, בבלוגים ובמגזינים שמנסים להסביר  -  כיצד תערכו סידור שולחן שיעיף את האורחים שלכם מהכיסאות שלהם בקריאות פליאה?
יש רק בעיה אחת.
כדי להגיע לתוצאה הסופית הרצוייה, תיאלצו להיפרד מסכום כסף נכבד, שעות של הכנה, ויש מצב שתמצאו את עצמכם יושבים על הריצפה בין הרים של ניירות ומפיות גוזרים דגלונים קטנים מנייר ומחברים לקיסמים בדבק חם. גם אם הרעיונות שמציעים לנו הם יפים מאוד (לא אשכח את הסוכה עשוייה כולה (!) מדפים ישנים של ספרים באחד ממגזיני העיצוב), אפשר לומר שאההם, ובכן, למי יש זמן לזה?! 
אז הכנתי לכם חמישה טיפים/רעיונות/כללים לשולחן חג יפהפה ש - 
א. לא יגמרו לכם את התקציב 
ב. יאפשרו לאורחים שלכם לנהל שיחה (!) אמיתית (!!) בלי שיצטרכו לצעוק אחד לשני דרך סידורי הפרחים 
ג. לא ישאירו אתכם עייפים ותשושים בזמן שכולם גומרים לכם את הקניידלך.

 תמונה מכאן

טיפ מספר אחד: שקט בבקשה!
אם הייתי צריכה לתת לכם עצה טובה לחיים הייתי אומרת לכם - תשקיעו בסט כלים לבנים. הם נראים טוב עם כל דבר, אפשר להתפרע במפיות צבעוניות, במפה עם טקסטורה מעניינת, בפרחים - you name it, או ללכת רק על לבן ולהיראות סופר קולים! אל תבינו אותי לא נכון, גם אני אוהבת mix and match של אלף ואחת דוגמאות, אבל אם תהיו לרגע כנים עם עצמיכם - לא כולנו יודעים לשלב דוגמאות בצורה מוצלחת. חיבור של מספר רב של דוגמאות בצורה לא מוצלחת יגרום לסחרחורת, וחוסר שקט. מה גם ששולחנות כאלה מצולמים תמיד ללא האוכל - ואני יכולה להבטיח לכם שכל מאכל (כן, גם גפילטע פיש) ייראה טוב יותר על צלחת לבנה קלאסית מאשר על צלחת עם נקודות שמונחת על צלחת עם הדפס פייזלי ליד מפית משובצת.

 תמונה מכאן

*בונוס - תכינו סידור שולחן לבן לגמרי, (זכוכית ומתכת נחשבים שקופים אז סכו"ם וכוסות זה לא נחשב - בתנאי שאין עליהם דוגמא) ותוסיפו משהו אחד בצבע עז - מפית, פרחים, כרטיס עם שם וכד'. זה היה אחד הרעיונות מאחורי הקולקציה הנוכחית שלי, אפשר לראות את זה בתמונה מתחת וגם  באתר שלי.

תמונה מכאן

טיפ מספר שתיים: הגודל לא קובע
למה הזמנתם אורחים? אני מקווה שהתשובה היא בשביל השיחה הנעימה והמעניינת, ולא כדי שיתרשמו ממגוון סידורי הפרחים האימתניים שרכשתם. במקום להניח על שולחן זרי ענק, פצלו זרים של נוריות או וורדים, והתאימו את הזרים לכלים נמוכים. את הזרים אפשר להניח לכל אורך השולחן. סידור כזה יאפשר שיחה נעימה בלי לוותר על האווירה. ככל שהסידור צפוף יותר, הגובה צריך להיות נמוך יותר. אם אתם בכל זאת רוצים סידור גבוה, לכו על משהו אוורירי (כמו בתמונה התחתונה). תוכלו למצוא הדרכה לסידור כזה בפוסט קודם פה בבלוג.
*בונוס - לסידורי הפרחים אפשר ורצוי לבחור כלים במגוון גבהים, זה תמיד יוצר עניין ותורם למראה ה"לא התאמצתי"

 תמונה עליונה מכאן תמונה תחתונה מכאן

טיפ מספר שלוש: פרווה לבנה
שמתם לב שבמגזיני עיצוב כשמצלמים חדרים לבנים תמיד מצולמת כרית כזאת מפרווה לבנה? שאלתם את עצמיכם - למי יש כרית כזו?! אז הנה התשובה - כשרוצים לתת לחדר עומק, בוודאי כשמשתמשים רק בצבע אחד(=לבן), הסוד הוא בריבוי הטקסטורות (=כרית הזויה מפרווה). איך אפשר ליישם בשולחן החג? בוחרים מגוון טקסטורות בסקלה צבעונית אחידה. חלק, מחוספס, מבריק ומט - ככל שתשתמשו בפני שטח עשירים יותר יווצר עומק גדול יותר. צריכים רעיונות? תחרות עדינות, צלחות קרמיקה מבריקות, כלים לפרחים בטקסטורות מחוספסות, מפה מפשתן גס.... נסו לספור לפחות 5 טקסטורות שונות.

תמונה מכאן

טיפ מספר ארבע: שופינג ביתי
לא צריך לקנות חדש בכל פעם שמגיעים אורחים. תעשו קניות בבית שלכם ותגלו שמסתתרים המון רעיונות בתוך הארון - כוסות שתייה מזכוכוית בגבהים שונים ישמשו ככלים לפרחים, אפשר להניח נרונים בתוך כוסות יין, אם יש לילדים שלכם קוביות עץ (בלי קשקושים ואיורים) אפשר לפזר לאורך השולחן ולהעמיד עליהם סידורי פרחים, או לאסוף עלים יפים מבחוץ (אפשר לקרוא לזה פעילות אקולוגית לילדים ולקבל נקודות בונוס) ולקשור עם סרט צר יחד עם הסכו"ם - הבנתם את העניין.

תמונה מכאן

טיפ מספר חמש: אני חוזרת, טיפ מספר חמש
אחותי הגדולה (אם את קוראת את זה - והמגניבה) מתלוננת לא פעם שאין לה ידיים טובות. בין אם זאת האמת או פשוט הדרך שלה לסנג'ר אותי להכין לילדים שלה תיק לספרייה/כיסוי לסידור/כל התשובות ועוד הרבה נכונות, ייתכן וגם אתם מרגישים ככה. לכם אני אומרת - קחו אלמנט אחד ותכפילו אותו לאורך השולחן באופן סימטרי. חזרה סימטרית יוצרת סדר בעין, זה נראה מכוון ומודרני, זה עושה רושם - וכל אחד יכול! לכו לחנות לכלי בית, חפשו עם נוכחות אבל לא גבוה, וקנו כמה כאלה. זה יכול להיות עששית, פסל כלשהו (לא צפרדע עם כתר למרות שמשום מה החנויות מלאות בכאלה), פמוט מרשים ועוד. אפשר לקנות צבעוני, אבל למתחילים אני מציעה - קנו צבע אחד. אם תתאימו את זה למפיות - שיחקתם אותה.

תמונה מכאן

השתמשו ברעיון אחד מתוך הטיפים על סידור שולחן לחג או בכולם, אבל אין ספק שהטיפ הכי חשוב - שבו לאכול עם האורחים ואל תתעסקו רק בהכנות (אמא - אני מדברת אלייך!)
חג שמח ומעוצב,
אלישבע







7 תגובות:

  1. נהדר, מקסים ובאסה שאני לא עושה פסח השנה רק בשביל הכיף של עיצוב השולחן...

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת, אבל על הניקיון שאחרי אני מוותרת בכייף!

      מחק
  2. אחלה טיפים! במיוחד אהבתי את רעיון הטקסטורות.

    השבמחק
  3. נפלא!
    חבל שלא פגשתי את הפוסט שלך לפני פסח (ולפני שהרציתי לקבוצת נשים על סדר בבית ועיצוב שולחן החג) בכל אופן, איכשהו, אמרתי להן את אותם דברים פחות או יותר.
    בעניין "שתי ידיים שמאליות" וחזרתיות -
    כל סיפור שחוזרים עליו הרבה פעמים מקבל תוקף של "אמת" גם אם הוא הזוי לחלוטין ולא קרה מעולם. כך נוצרים מיתוסים.... ואם לחזור לעיצוב (וזה תקף גם לתחום הפירסום) כל אלמנט שתחזרו עליו הרבה פעמים יוצר קצב וכל פרט ופרט במיקצב הזה מקבל תוקף של "כך זה צריך להיות". זה פרחים עקום אחד - נראה לא משהו... אבל שלושה זרים עקומים ברוח דומה שמונחים במרווחים שווים ביניהם ייראו טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. המממ, זו נקודת מבט מעניינת. באופן כללי, אני מאמינה בעיצוב בביטחון. זה תמיד עובר, ו"מרגיע" גם את מי שמסתכל.

      מחק
  4. זרי פרחים וסידורים מקסימים. כל הכבוד:)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...