28.2.13

ביקור בית

איפה אמרת שאת גרה?!
זו בדרך כלל התגובה כשאני אומרת שאני גרה במושב שקף.
והשאלה הבאה כמובן - יש כזה מקום?!
האמת היא, שאני בדרך כלל אפילו לא יודעת מה לענות כששואלים אותי איפה אני גרה. ליד קרית גת? באיזור בית גוברין? כביש הגישה אלינו כל כך ארוך ומפותל שכל פעם שאמא שלי מגיעה היא מתקשרת לומר שהיא חושבת שהם טעו בדרך. לא אמא, לא טעיתם. תמשיכו עוד, ואז עוד קצת. בסוף תגיעו.



איך בכלל הגענו פה, אתם שואלים? ובכן, לפני שבע שנים הצטרפנו אני והעזר כנגדי לגרעין בשם חרוב (בינתיים הוחלף השם לאליאב) שהוא גרעין מעורב של דתיים וחילונים. אנחנו גרים מאז בקראוון במושב שקף במגורים זמניים, ומתחילים אוטוטו לבנות את ביתנו בגבעה ממול, באזור לכיש. 


האזור הזה יפה כל השנה, אבל יש חודש אחד שבו הוא יפה במיוחד, חודש פברואר, אז פורחות הכלניות. מרבדים אדומים נפרסים לכל אורך הכביש, ופתאום משום מקום הכביש השומם שמוביל אלינו מתמלא במכוניות ויש ממש פקקים.
טוב לא פקקים, אבל תנועה.
אז הצטרפו אלי לטיול שכולו השראה בשדות שליד המושב, וברשותכם אני מצרפת את הקטנטנים שלי - שהם גם השראה ענקית ליצירה שלי:) ובגלל שאצלי טיול תמיד קשור באוכל (בעצם, כל דבר קשור איכשהו לאוכל) אני נותנת לכם טיפ של מקומיים - לאכול חומוס אצל דואי.


דואי הוא סוד שמור במחוזותינו. הוא גר בשקף, וכל יום (כמעט) הוא רותם לטנדר שלו את העגלונת החמודה שבתמונה ומחנה אותה מול מושב לכיש, שהוא קרוב בהרבה לכביש הראשי משקף. יש שם כמה כסאות כתר, גלגלים של כבל שהוסבו לשולחנות - והחומוס הכי טוב שטעמתי בחיים. ואני מירושלים במקור - I know my Hummus!


את הזיתים ואת שמן הזית הוא מכין לבד, כמובן גם את החומוס. אפשר להזמין גם שקשוקה (זהירת, קצת חריף) או סביח (ממממ......סביח....) או לאבנה, לשבת מתחת לעצים, ולהנות מרוח קרירה גם בקיץ. תאמינו לי, שווה להגיע לפה רק בשביל המעדנים שהוא מכין! רוב השבוע אפשר למצוא אצלו בליל של חקלאים, נהגי משאיות ורוכבי אופניים. במהלך פברואר הוא נמצא גם בסופי שבוע, אבל תמיד כדאי לברר מראש.


להיות עצמאית במקום שהוא די מבודד, אפשר בקלות לשקוע לתוך המסך ולהישאר רק במחשב. ובתור מכורה לאינטרנט, אני תמיד צריכה להזכיר לעצמי לצאת החוצה ולקבל קצת רעיונות מהעולם שמסביבי. חשוב לי מאוד לעצב פריטים עם טאץ' מקומי, וזו הדרך הטובה ביותר להתחבר מחדש לעולם שבחוץ. הפוסט על שילוב אדום עם ורוד למשל, נכתב בעקבות ניצני הפריחה, ופריטים רבים של הסטודיו עוצבו בעקבות שיטוטים בחוץ. 


אם יש לכם כמה שעות פנויות, אני ממליצה בחום להגיע לאזור לפני שייגמר.
ובשבוע הבא, אני חושפת את כל הפריטים החדשים עליהם אני עמלה כבר הרבה מאוד זמן, בדיוק בזמן לפסח!
להתראות,
אלישבע


6 תגובות:

  1. איזה פוסט מקסים, נהניתי

    השבמחק
    תשובות
    1. סוף סוף הצלחתי לאפשר מענה על תגובות:) תודה, כייף לשמוע!

      מחק
  2. וואו, עשית לי רעב וחשק לסביח, לחומוס, לזיתים ולחוץ מעבר למחשב...:)
    שבוע טוב

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...