4.7.13

בועות סבון ענקיות

אם גם אתם מצאתם את עצמכם מול גוגל מחפשים את הצירופים הבאים:
1. פעילות לחופש הגדול
2. להעביר זמן עם ילדים בחופש
3. רעיונות מקוריים זולים ולא מלכלכים ואם אפשר גם מפתחים יכולות מוטוריות ומצטלמים נהדר

הגעתם למקום הנכון.



זכרונות הילדות שלי מלאים בבועות סבון. כשגרנו בארה"ב (7 שנים בסך הכל) לבועות היו ריח מסויים. ובקבוק הפלסטיק שלהם היה יותר גדול (לא מפתיע:). בארץ הבקבוק היה (ועדיין) צר מאוד, והריח עדין. התמיסה נגמרה תוך שנייה - ואמא מילאה לנו שוב בסבון כלים, אבל זה כבר לא היה אותו הדבר....
אולי מהנוסטלגיה, ואולי כי זה פשוט כייף, יצאנו כולנו להפריח בועות סבון ענקיות בגינה.
הכנתי לנו קערה ענקית של תמיסה (ללא גליצרין!), השחלתי על חבל של תריס 2 לולאות פלסטיק וקיבעתי אותם עם קשירה למקום - ואת החבל סגרתי לעיגול מלא. המרחק בין שתי הלולאות צריך להיות יחסית קטן, שלילד (או למבוגר) יהיה נוח להחזיק אחד בכל יד.


{תוספת מעכשיו: מה יש לך חבל של תריס ולולאות שקופות סתם ככה בבית? כן! חבל של תריס כי אני גרה בקראון והתריסים כל הזמן הולכים לנו, ולולאות יש לי בשפע מכל הגוונים ומכל החומרים. אבל אם לכם אין, תשתמשו בכל חבל שיש לו מעט משקל - ולא בחוט. עדיף משהו ארוג, אפשר לקנות לפי מטר רצועות כאלה כמו של סנדלי שורש בכל חנות ריקושט, למשל. הכובד גורם לזה שכשמוציאים את החבל מהתמיסה, הוא נפתח, ולא נדבק אחד לשני. לגבי הלולאות - אפשר גם לעשות לולאה וקשר בחבל עצמו. אם אין מקום ייעודי להחזיק הידיים "מפריעות" לבועה ומפוצצות אותה.}

הגדול קשר את החבל שלו למקל, והקטנה בעקבותיו. קדימה - לגינה!


 מה שמגניב בבועות האלה (חוץ מזה שהם ענקיות) זה שהם מתאימים למגוון גדול של גילאים. צריך קצת לתרגל את הידיים כדי להבין בדיוק איך נכון להחזיק, כך שזה מאתגר גם את הגדולים - ולפעמים הרוח עושה לבד, כך שגם הקטנים "מצליחים". 


איך מפריחים? מחזיקים לולאת פלסטיק בכל יד, מקרבים את הידיים אחת לשניה ומכניסים לקערה. צריך להקפיד שכל החבל ייכס לתמיסה. לאט לאט מרימים את הידיים מהקערה, ובמקביל מרחיקים אותם אחד מהשני - נוצר "קיר" של בועה על כל החבל. 

 

מעיפים אל מול הרוח, נושפים, או מניפים חזק כדי לשחרר את הבועה.


רוצים להכין בבית? קבלו את המתכון הביתי שלנו:


ובעברית - 12 כוסות מים, כוס אחת של סבון כלים, 2 כפות אבקת אפייה, 1 כוס קורנפלור. מערבבים טוב טוב - וכדאי לתת לתמיסה קצת לנוח, אבל לא חובה.


יש לכם שדרוג למתכון? שיטה אחרת? תכתבו לי בתגובות!
להתראות,
 אלישבע



14 תגובות:

  1. הי אלישבע! הילדים מתוקים ודומים לך!

    הרעיון מקסים

    שיטה אחרת שראיתי באיזה אתר וצריך לנסות- לעשות בועות ענק עם מקל שמנקים איתו שטיחים.

    יעלה

    השבמחק
    תשובות
    1. המממ.... נשמע מעניין - סוף סוף יש לי תירוץ לקנות מנקה שטיחים:)

      מחק
  2. באנגלית baking soda ובעברית אבקת אפייה, אז במה להשתמש, באבקת סודה לשתייה או באבקת אפייה?

    נראה מגניב. ינוסה בקרוב...

    השבמחק
  3. תמונות מקסימות! גם אנחנו הכנו השבוע תמיסת סבון ביתית.. ניסנו פעם 1 עם גליצרין ועכשיו בדיוק ממתינה לתורה (בעקבות המלצות שקראתי לתת לתמיסה "לנוח") אחת עם סוכר מומס במקום הגליצרין.. מעניין מה יקרה (-: הניסויים נחמדים בכל מקרה ונאמץ מייד את שיטת החבל שלך! שיהיה קיץ נפלא!

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת אני רוצה פעם לקנות גליצרין. זה דורש קצת יותר מדי תכנון מראש בשבילי:)

      מחק
  4. איזה קסם הילדים האלה. והרעיון גדול!!!

    השבמחק
  5. איזה יופי לראות שהילדים הצעירים שלך ממש שולטים!
    נראה קסום לגמרי. בקרוב אצלנו :)

    השבמחק
  6. יום העצמאות לפני שלוש שנים, אח שלי מארגן לנו פיקניק חלומי בחורשה שליד הבית. כשהגענו לשם חיכו לנו כורסאות, מזרונים, ערסלים וגם 2 בריכות, אחת קטנה ובה מים עם סבון, רשתות פלסטיק ישנות שהוא מצא איפושו, חוט פלסטיק קשיח שהוא סידר שיהיה מפריח בלונים כמו שלך, בקיצור- כל מה שצריך כדי שהילדים יפעילו את עצמם בסבון. היה מקסים.
    הבריכה השניה היתה יותר גדולה ומיועדת לרחצה של הקטנים. והם אכן היו עסוקים כל היום בקפיצה מבריכה לבריכה. אנחנו רבצנו על המזרונים.
    אמרתי כבר שהיה חלום?
    :)

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון מקסים! באמת נשמע חלום... אימצתי!

      מחק
  7. פוסט מקסים. גזרתי ושמרתי לי את המתכון, ננסה בהקדם.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...