14.8.13

חלה לשבת (אבל לא רק)

כשניסיתי לחשוב על פוסטים לקראת ראש השנה, ידעתי שאני ארצה לכתוב פוסט שקשור במנהגים סביב אוכל. אוכל הוא עניין מאוד רציני בבית שלי, אפשר לדבר עליו שעות. ונכון שראש השנה הכי מזוהה עם תפוח בדבש, אבל אצלנו ההתלהבות היא דווקא החלה שטובלים בדבש. ולא סתם חלה, חלה עגולה - שמסמנת התחדשות של שנה חדשה.
אחד המנהגים האהובים עלי מראש השנה קשור לחלות. כשהייתי קטנה אני והאחים שלי היינו מסתירים כרטיסי שנה טובה שבכנו מתחת לכיסוי של החלות, ואבא שלי תמיד היה נורא "מופתע" כשהוא היה מוצא אותם. מנהג מקסים שהמשכתי בשמחה גם עם הילדים שלי.


פעם חשבתי שלאפות חלות זה ממש סיפור, פצ'קרי (Pach-Ka-Rai) כפי שאומרת אמא שלי, אבל האמת היא שזה די פשוט, בטח אם יש קיטשן אייד. אנחנו מכינים חלות בבית כמעט כל שבוע, זה תמיד עושה רושם וכולם חושבים שממש השקענו. אפשר גם להביא לאנשים שמתארחים אצלם - רק צריך לארוז אותה יפה.
כן, כן, אמרתי לארוז את החלה.
לא תאמינו איך כמה ניירות וחוט משדרגים מתנות, ודווקא את האכילות שבהם.
אל דאגה, אין צורך לרכוש מלא חומרים מוזרים - לרובכם יהיה לפחות חלק מהדברים בבית כדי לשדרג לעצמיכם, או למתנה. ואפשר לפי השיטות האלה לגרום לכל מוצר פושט מהסופר להיראות מיליון דולר בעזרת כמה חומרים בסיסיים וזמינים.


חלה רגילה ופשוטה מקבלת שדרוג בעזרת ליפוף רצועת נייר אפייה וחבל חום דק (נראה לי שקוראים לזה חוט שפגט, נכון?).
הטריק הזה של נייר אפיה + חבל מחוספס וטבעי עובד מעולה על כל סוגי האוכל - מערימת עוגיות בוטיק ועד עוגת הבית.
נסו את זה, לא תתאכזבו.


חלה עגולה לראש השנה מקבלת שדרוג בעזרת סרט וכמה תוויות מנייר צבעוני עם ברכה. כדי שהקשר יהיה מונח יפה מעל התווית (ולא יעבור דרכו) - מלפפים סביב החלה את הסרט, מכניסים את שני קצבות הסרט דרך החור שעל התווית, וקושרים מעל לסרט יפה.

 המפית מהחנות של הסטודיו שלי
כדי להכין לחמניות, מגלגלים את הבצק לצורת נחש באורך כף היד, וקושרים אותו לקשר. אפשר לשים את הלחמניות בסלסלת קש אבל יש עוד שיטה נחמדה שלמדתי מ-Martha Stewart והיא לקפל מפית בד (עדיף בד קשיח מעט) לצורת סלסלה שגם שומרת על חום הלחמניות וגם נראית מקסים. היא לא הכי עמידה בעולם, אבל הלחמניות נחטפות כל כך מהר שזה לא כל כך משנה.


איך מכינים? מקפלים את המפית כך ששתי הקצוות כמעט נפגשים (הייתי צריכה להוסיף עוד קיפולון כדי שהגודל יתאים)
ומקפלים משני הצדדים אחורה כדי שכל הקצוות יסתתרו שם צמוד לשולחן. את מקום הקיפול כדאי לגהץ, אבל אפשר גם להשטיח ביד.
ומה המתכון?
את המתכון לחלות אנחנו מחליפים כל כמה זמן, כרגע אנחנו משתמשים במתכון הזה - קחו בחשבון שצריך הרבה פחות מים (תתחילו מכוס וחצי ותוסיפו אם צריך) ואת כל החומרים המיוחדים אנחנו משנים לחומרים רגילים:)
מה איתכם, מה המנהגים שאתם הכי אוהבים בחג? הם גם קשורים באוכל?
ספרו לי בתגובות!
להתראות,
אלישבע

נ..ב. אם עדיין לא ביקרתם באתר שלי - זה הזמן! הוספתי מחלקה של מתנות לחג עם פריטים החל מ-69 ש"ח. יש שם גם מהדורות מוגבלות והנחות נחמדות, וכדאי למהר שהכל יספיק להגיע אליכם בזמן.


2 תגובות:

  1. תסבירי לי בבקשה איך הצבע של החלות שלך יוצא כזה שזוף חתיכי ושלי חווריין עתיק. לא, תסבירי לי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אמממ... אפייה ממושכת? מריחת ביצה? או שמה תבלין של שבת? קשה לומר:)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...