10.10.13

שלושה טיפים שלא מאכזבים להום סטיילינג

אני חולה על מגזיני עיצוב. יכולה לדפדף שעות בין העמודים, לדמיין את עצמי בתמונה, נחה על הספה עם כוס קפה מול חלונות ענק עם נוף עירוני נשקף מהקומה ה-54. בחורה יכולה לחלום, לא?

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/10/e6/a4/10e6a4845c06fe0a9484bc840a47e759.jpg
קחו אותי לשם! תמונה מכאן


אני לא זקוקה לשום תירוץ כדי להוציא את כל הערימות של המגזינים שאני שומרת  (מופרדים לפי סוג בתיקיות כמובן)  כי הרי מדובר בספרות מקצועית ("אמא צריכה לעבוד עכשיו, חמודי").
כדי להפיק  משהו מכל המגזינים האלה, לא מספיק רק להתבונן. כתבתי על זה בפוסט קודם על שימוש בהשראות - אם לא ננתח את התמונה ונבין למה זה עובד לא נוכל ליישם את הרעיונות אצלינו בבית, מקסימום נצליח להעתיק.
מבט ביקורתי יגלה לנו את סודות המקצוע - עקרונות שונים שאפשר ליישם כדי ליצור אווירות שונות אצלינו בבית. הנה שלושה טיפים ליצירת מראה מאוזן ונעים, לקרוא וליישם.

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ad/3b/a8/ad3ba827378df14bdb286140246556ef.jpg 
שילוב על זמני של שיש וזר פרחים - תמונה מכאן
טיפ ראשון:
תקפידו על איזון של צורות. הנחתם ערימה של מגזינים מרובעים? השתמשו בצורות עגולות כדי לאזן - כד או כוס מעל הערימה, או שולחן עגול מתחתיו. כשמשתמשים ביותר מדי צורות זוויתיות (שולחן מרובע, מעליו ספרים, ספה זוויתית, תמונות על הקיר...) מתקבל מראה נוקשה. הצורות העגולות מרככות את המראה הזה - וככל שתרבו להשתמש בצורות רכות האווירה מתרככת, כמו בתמונה מעל.
תרגיל: תסתכלו על פינה קטנה ומוגדרת בבית שלכם ותמיינו את הצורות בחדר לעגולים וזוויתיים - יש איזון? איך אפשר לשפר את זה?

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a3/9f/c5/a39fc5c69a2b62f90bf15f4489d16e6c.jpg
 גם השולחן די מגניב - לקוח מפה
טיפ שני:
המגש. 
הוא מופיע בכל מגזין שמכבד את עצמו - על שולחן צד, שולחן קפה, ארון ספרים - מה הקטע?!
כדי להסביר את נחיצותו של המגש, ניקח דוגמא מעולם הציור. ציור לרוב מתחיל על איזור מוגדר - בד קנווס, חתיכה של דיקט וכד'. הצורה החיצונית תקבע את הקומפוזיציה הפנימית, והקומפוזציה היא אחת המרכיבים החשובים ביותר בתגובה שלנו לציור. כשנביט בציור האם נחוש מתח? שקט?  האם העין תימשך לימין? לשמאל? למרכז?
אותו העיקרון תקף גם בעיצוב פנים. אנחנו מוליכים את העין למקומות שאנחנו רוצים כדי ליצור אפקט רצוי של רגש ותחושה. והמגש מתפקד כעוד קנבס. הנחת חפצים בתוך מגש (ולא סתם מפוזרים סביב) היא כמו ציור בתלת מימד. אנחנו יוצרים סיפור קטן שרושם עוד פרט בתמונה הגדולה שהיא החדר עצמו.
ומה שמים במגש?
שילוב של חפצים שימושיים עם חפצים משמעותיים עבורכם (זה לא צריך להיות משהו יקר, אלא משהו שמעלה אצלכם חיוך, כמו בדיחה פרטית). ולא לשכוח להקפיד על איזון של צורות, ושל צבעים.
תרגיל: תאספו 5 פריטים בגבהים שונים וכמה צורות, ותסדרו אותם על מגש עד שהעין מרוצה. 

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ea/f0/e0/eaf0e0ec881d95b4f468fe9f80891cb5.jpg 
תמונה מכאן
טיפ מספר שלוש:
קצת זהב. או כסף. או ברונזה.
משהו מנצנץ מאוד מוסיף לאווירה - בין אם זה פריט משוק הפשפשים שקניתם ב-20 שח, או פמוט אהוב של סבתא רבה - הרומן שיש למין האנושי עם פריטים מנצנצים ארוך ומוצלח, ולא בכדי.
אם אתם רוצים מראה דרמטי, שלבו מתכות עם שחורים ואפורים. מחפשים מראה רך יותר? לכו על וורודים מעושנים ובהירים. אל תתנו לסטיגמות שיש לכם על חפצים מוזהבים להוביל אתכם, ותנו לזה צ'אנס.
ועכשיו תורכם. יש לכם טיפים מוצלחים לעיצוב וסטיילינג של הבית שעובדים בשבילכם? שתפו אותי בתגובות:)
להתראות בשבוע הבא,
אלישבע

11 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...