17.10.13

שולחן קפה מארגז עץ

שבוע שעבר דיברתי על שולחנות קפה לא מעט. ועכשיו אני אחלוק איתכם סוד - לי אין שולחן קפה.  וזה לא שאף פעם לא היה. שנים עמד בגאון שולחן קפה מעץ עם מדף בתחתית. המדף התמלא במגזיני עיצוב (אלא מה) והחלק עליון שימש אותנו לאירוח. אבל אחרי שעברנו לקראוון, הסלון נהיה כל כך ארוך וצר ששום שולחן כבר לא התאים לפורפורציות של הסלון יותר.


כך שבאופן זמני עד שנעבור לבית החדש (יצקו לנו לפני שבועיים יסודות:), החלטנו לוותר על שולחן קפה.
איך אנחנו בכל זאת מארחים בסלון? קניתי שני שולחנות צד ומיקמתי ליד הספה. כשצריך אנחנו מצרפים אותם אחד לשני ומעבירים למרכז החדר. אני תמיד מחפשת עוד רעיונות וגדלים לשולחנות צד שכאלה, שידעו להתחבא כשצריך ולקחת את הבמה כשמגיע הזמן.


                                               תחתיות לכוסות של הסטודיו

ואז פנו אלי מבית ילדים, ושאלו אם אני רוצה להשתתף בפרוייקט בלוגריות - אני אקבל שלושה ארגזי עץ פשוטים ואוכל להכין מהם מה שאני ארצה.

מגדלי פמוטים של הסטודיו

כמובן שהסכמתי. שלחו לי שלושה ארגזי עץ יפים, פשוטים, ללא הוראות.
הפכתי אותם לכל הכיוונים, וחיכית להשראה.
בינתיים, החלטתי לצבוע את החלקים העליוניים של הארגזים בדוגמא גיאומטרית. שמתי מסקינג טייפ כדי למסך את העץ לפי הדוגמא שתכננתי שרציתי. כשראיתי כמה הדוגמא מהמסקינג טייפ מהממת, החלטתי להחליף לוואשי טייפ - ולשכוח מהצביעה שתכננתי.



מדדתי את הדוגמא שרציתי, ובעזרת וואשי טייפ וסכין יפנית, הדבקתי לארגז.
הייתרון בשימוש בוואשי טייפ לעומת צבע הוא שאפשר לשנות כל כמה זמן את הוואשי וכך לקבל שולחן במראה שונה. אפשר גם להתפרע עם דוגמאות, ולא צריך להתחייב לשום דבר.


תחתית לסיר של הסטודיו

בשלב הזה היה כבר ברור שהארגז הבינוני והקטן יהיו שולחנות, והגדול נשאר בחצר לאחסון כדורים/חבלי קפיצה/ילדים מצחקקים וכל שאר הדברים שלרוב מפוזרים בחצר.
כדי להתגבר על המרווחים הגדולים בין הקרשים, הנחתי לוח פרספקס חתוך לפי מידה (אני קניתי משאריות בחנות גליפלסט ברחוב אילת בתל אביב, יש עוד חנויות - חיפוש בגוגל -פרספקס). הפרספקס מגן על הוואשי טייפ ועל העץ, מחזיק אותו במקום, ומשמש כפלטה לשולחן בלי להסתיר את הדוגמא. ייתרון נוסף - אפשר לשטוף את כל הפלטה בכיור.


את השולחנות אפשר להצמיד לצד הספה, ואפילו לאחסן אחד בתוך השני, ובעת הצורך להוציא ולהשתמש. הצבעים המעט זוהרים בדוגמא גיאומטרית נותנים קונטרה מקסים ומפתיע לעץ הבהיר הכפרי, ואני אוהבת הפתעות.
תבואו לקפה?
אלישבע

נ.ב. מי שעוקבת אחרי בפייסבוק כבר יודעת - שבוע עיצוב האופנה מתרחש השבוע במוזיאון העיצוב בחולון, ולצד התערוכות ישנו גם מתחם פופ אפ מקסים בו אני מוכרת לצד מעצבים מוכשרים נוספים. לכל מי שרצתה לקנות את הפריטים שאני מעצבת אחרי שהיא רואה אתם באופן אישי, זו ההזדמנות. אני גם אהיה שם מחר בצהריים עד 15:00, בואו להגיד שלום:)  האירוע יימשך עד מוצ"ש ה-19.10.

13 תגובות:

  1. וואווווווווווווווווווווווו מקסים!!! הכי עיצוב סקנדינבי שיש!!
    תגלי לי מאיפה הכד הלבן המהמם עם הדוגמא הסרוגה? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ליטל! והכד מחנות סופר מגניבה ובוטיקית שנראת - איקאה:)

      מחק
  2. סקנדינביה זה כאן, אלופתי! גם לי סלון ארוך יחסית לרוחב שלו (ולא בקראוון) ואחרי ששולחן הקפה התנפץ ביום מטורף אחד, גיליתי שהכל הרבה יותר מזמין ורחב בלעדיו. שולחנות צד שמוזזים לעת מצוא- יהיו הפתרון גם אצלי! תודה על הרעיון המגניב!

    השבמחק
    תשובות
    1. בכייף:) ומחמאה ממך זאת מחמאה שווה במיוחד!

      מחק
  3. אני מצטרפת למועדון הסלון הארוך והצר (והמאתגר ספתית).
    את מוכשרת ברמות שקשה לתאר!

    השבמחק
  4. אליש עכשיו יש לך גם קוראת פוסט קראוון בצפון הרחוק של העולם איזה כיף

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אני לא יודעת מי את, חוץ מזה שאנחנו כנראה חברות אם את קוראת לי אליש:)

      מחק
  5. אם אני בפוסט קראוון ובחלק הצפוני של העולם: טורונטו קנדה חרוב היה הבית עד לא מזמן...


    השבמחק
    תשובות
    1. מתגעגעת! אורי בכה לפני כמה ימים שנומי לא בארץ! זה היה מין התפרצות קורעת לב out of nowhere...

      מחק
  6. אלישבע יקרה!
    תודה רבה על השיתוף, על הטיפים ועל הרוח הכל כך נעימה, שמחה וענווה שלך שעוברת דרך הפוסטים!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...