14.11.13

זריקת מרץ - איך העבודה ב- Etsy עזרה לי בדרכים שלא דמיינתי

לפני שבוע וחצי, הרצתי באירוע של מיה לנדאו, חברה ויועצת עסקית, חלקכן הייתן שם:) ההרצאה הייתה על הדרך שעשיתי עם הסטודיו בשנה האחרונה, ובעיקר על כלים שרכשתי בתחום השיווק לחו"ל. אמרתי למיה שמאוד חשוב לי שכולן תצאנה עם כלים ורעיונות שאפשר ליישם, ולא רק  שאני אעמוד שם ואתרברב - שזה אחד הדברים שאני הכי שונאת בעולם.


דיברתי על שיווק ועל תכנון, עבודת המחקר שאני עושה, ונתתי טיפים שעשויים לעזור לכל מי שמוכרת את מוצריה מעבר לים (את המצגת אפשר לראות פה). כמובן שלא הספקתי לדבר על הכל אבל יצאתי עם הרגשה מאוד טובה - גם כי כולם היו כל כך נחמדות, וגם כי יום לפני עשיתי מניקור (!) בצבע אפור, ומי לא תרגיש טוב עם ציפורניים אפורות?
במחשבה על השנה שהייתה, אין נקודת מפנה אחת שאני יכולה להצביע עליה - הנה, זה הדבר שבזכותו התחלתי לגדול - אלא כמו הרבה דברים מדובר בתהליך ארוך ומובנה ועבודה מאומצת. אני כן יכולה להגיד שלעובדה שהתחלתי להשקיע מאוד בחנות שלי ב- Etsy בהחלט יש השפעה גדולה, ולא מהסיבות הברורות של מכירות שגדלו. העבודה ב- Etsy החזירה לי מבחינה מסויימת את חדוות היצירה - כי היא עימתה אותי עם הרבה מאוד עובדות בעסק שלי שניסיתי להתעלם מהם והכריחה אותי להיכנס שוב ליצירה ולעשייה.

 אורנמנט שעיצבתי בהשראת Etsy
למי שלא מכירה, Etsy הוא אתר בו אנשים בכל העולם יכולים לפתוח חנות ולמכור את מרכולתם, בתנאי שמה שהם מוכרים הוא עבודת יד (לאחרונה קצת הגמישו את ההגדרות), חומרים ליצירה, ומציאות וינטג'.
האתר דומה בסופו של יום יותר לאתר חברתי כמו פייסבוק מאשר לאתר מכירה רגיל - עם קבוצות שנוצרות סביב אינטרסים דומים, יכולת לסמן לייק על מוצרים, קידום של מוכרים אחרים שמביא לקידום שלך ועוד. בשבילי, הדבר הכי בולט ב-Etsy הוא הגאווה שהיוצרים חשים כלפי היצירה שלהם. שנים ניסיתי להסתיר את העובדה שהרבה מהפריטים שלי נעשים שלב אחרי שלב אצלי בסלון על הרצפה, ובכולם יש עבודת יד שלי - זה נתפס אצלי כלא מקצועי. הלימודים בבצלאל מאוד שיבחו את התעשייתי והסדרתי, וזה הכיוון שרציתי לתפוס. פתאום הייתי צריכה לספר את הסיפור שלי, להראות תמונות מתהליך העבודה - והופתעתי מהפידבקים הטובים שקיבלתי. 

 תמונה זו צולמה עבור החנות, מתוך תהליך העבודה
האלמנט הקהילתי ב- Etsy  עזר לי ליצור קשרים עם מעצבים סביב העולם, אם זאת רבקה, מעצבת תכשיטים מאלסקה שמצלמת את היצירות שלה בכזה כישרון, או אדל, מעצבת תעשייתית מאיטליה עם גישה מקורית ומעניינת.

מתוך החנות Burnish של רבקה
העבודה לצד יוצרים ויוצרות מכל העולם הכריחה אותי להביט במבט ביקורתי מאוד על תהליך העבודה שלי, והוציאה ממני יצירתיות שקצת נשכחה בדרך. נעשיתי מחוייבת ללקוחות שרצו לראות דברים חדשים והיום אני עסוקה בפיתוח מואץ של כמה מוצרים חדשים, לצד פריטים שעיצבתי במיוחד עבור החנות ב-Etsy, ולולי האתר כנראה לא היו באים לעולם (ההדפסים שלי, למי שתוהה).
יותר מהכל, אני חושבת שמדובר בלהיות בתנועה מתמדת. משהו בעבודה היצירתית בבית מאפשר לוח זמנים מעט מנותק מהסביבה, וכנראה הייתי צריכה משהו שיאיץ בי ויחזיר אותי ללו"ז של שאר העולם, מתוך אמונה שאצליח, ולא מתוך ביקרתיות מבאסת:) 
יש לא מעט רגעי תסכול ביומיום - לא הכל הולך כמו שרציתי, אין מספיק שעות ביום כדי להספיק הכל, המחשבות האם אני משקיעה מספיק בשאר התפקידים שלי שלא קשורים לעבודה, ועוד ועוד. נחמד לקבל לפעמים זריקת מרץ, גם ממקומות לא צפויים.
מה איתכן קוראות יקרות? יש לכן מקום כזה - שמצד אחד דורש עבודה מואמצת, ומצד שני מאפשר גדילה ומאמין ביכולות שלכן? ספרו לי בתגובות:)
להתראות,
אלישבע

נ.ב. בימים אלה אני שוקדת על תכנון של הבלוג לחצי השנה הקרובה - אם יש לכן נושא שמעניין אתכן או רעיונות שהייתן רוצות לראות בפוסט - אשמח לשמוע!

21 תגובות:

  1. החנות שלך באטסי מקסימה!
    יפה שאת מתכננת חצי שנה מראש... זה בחיים לא יקרה אצלי :)
    לילך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! תכנון מרגיע אותי מאז שאני קטנה:)

      מחק
  2. את מהממת! ובאמת אין כמו לק אפור להעלאת הביטחון העצמי [גם לי יש כזה עכשיו]
    חייבת לציין שאף פעם לא הבנתי את הרעיון של צילום עגילים תלויים על כוסות קפה. אני תמיד מדמיינת את עצמי שותה קפה עם העגיל התלוי עליו אאוץ'.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואי הדס קראת אותי מצחוק! אני חושבת שזה אמור לתת תחושה של סדר גודל של המוצר, ולפעמים גם קונטרה לטקסטורה:) זהו הרסת לי את התמונות האלה לנצח!

      מחק
  3. אלישבע,
    נכחתי בדיבור שלך אצל מיה לנדאו וריתקת אותי, למרות הלק....בזכות?
    נתת כיווני מחשבה מקוריים והדגמת דרך פעולה מרגשת.
    (אהבתי במיוחד את הרעיון שלך לגביי חיפוש אחר קהל היעד ואיפיונייו בסדרות אמריקאיות....)
    לעניין התכנון מראש - גם שם הגישה שלך היתה יותר קונקרטית ומדגימה וממש עושה חשק להיות אדם מאורגן ולהשתפר משימתית...
    יותר מכל נהנתי לראות את צורת המחשבה הכלכך מהירה, חדה, יצירתית ומאורגנת בו זמנית - נדיר!!!
    שינית את התיחסותי לזירת האטסי ולאפשרויות התמונות בה.
    תודה רבה.
    כמעצבת בעלת מודעות אקולוגית אשמח מאד אם תקדישי מעט צומי לזווית הזו באחד הפוסטים שלך.
    ביי
    רות - https://www.etsy.com/shop/GreenQueenEcoDesign


    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רות, אני שמחה שפתחתי לך כיוונים חדשים:) ואני כבר כמה זמן מחפשת הזדמנות להתייחס לפן האקולוגי, שמחה שהעלית את זה - וזה יקרה בקרוב:)

      מחק
  4. אלישבע,
    הפוסט הזה ממש מעודד ומעורר השראה.
    תודה!
    דורית

    השבמחק
  5. אהבתי, במיוחד את הלק !! וגם את ההכרה הזאת שלפעמים צריך בוסט רציני מבחוץ כדי לעורר את העשייה המנומנת, חברה שלי אומרת שלהיות עצמאית, וקל וחומר יוצרת זה לכפות על עצמך מאניה דיפרסיה....
    המוצרים שלך נהדרים ולראות את תהליכי העבודה שלך זה בהחלט מעורר השראה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני צריכה תמיד להיות עם לק אפור:) ולגבי המאניה דפרסיה, זה כל כך נכון! לפעמים המצב רוח משתנה בשניות, ואז משתנה בחזרה, זה מבלבל וקשה....

      מחק
    2. לא! זה לא דיכאון, זה אושר עילאי. פשוט צריך למצוא את הדרך הנכונה בשבילך

      מחק
  6. פוסט מקסים, ואני מוצאת את עצמי מזדהה עם חלקים נרחבים בו, למרות שאני לא מוכרת מוצרים ובטח לא באטסי:) אני מזדהה מאוד עם ההשקעה בעבודה לצד המחשבות על שאר התפקידים, וגם עם השמחה שבחשיפת האני היוצר האמיתי שלך עם קבלה מהסביבה, וללא הביקורת המקטינה. את נראית מלאת מרץ כתמיד בהרצאה, משוכנעת שהיית מהממת:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה איריס, אני חושבת שיש המון דמיון בסוג העבודה שלנו - שמחה שהזדהית:)

      מחק
  7. מקסימה, מחודדת ומבריקה כמו בהרצאה!! כיף להיות פה :)
    אשמח ללמוד עוד על ייצור הלכה למעשה - איך פתאם מסקיצה נהייה מוצר שניתן להחזיק ביד - זה תמיד נתפס בעיניי כמו קסם - יש ככ הרבה תהליכים בדרך. מה לפני ומה אחרי, איך יודעים מה החומרים הכי טובים, איך נמנעים מלייצר קו מוצרים שעשוי למשל מבד לא הכי איכותי? איך נמנעים מתלונות על איכות? - זה נושא שמעסיק אותי רבות ואולי אפילו מונע בעדי מלצאת לשוק.
    תודה,
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל:) ותודה על הרעיון - אני אשתדל להיכנס לזה קצת - למרות שזה משתנה ממוצר למוצר, אין באמת דרך אחת לעשות את זה נכון...

      מחק
  8. אלישבע, את פשוט מקסימה (יש הרבה אנשים מקסימים) המעלה האקסטרא אורדינרית שלך היא שאת גם נדיבה וקשובה (וזה נדיר במחוזותינו..). יש לך הרבה מה לתת: גם כשרון וגם ידע ונסיון מהם טעמנו בהרצאה הנהדרת שלך.
    זה המקום לומר שאת גם מדריכה נפלאה ב"אחת על אחת", ואני מכינה את השיעורים שלי... נשיקות!

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי שירי את גורמת לי להמיק:) ואני מחכה בקוצר רוח לראות את התוצאות אצלך!!

      מחק
  9. כל מה שכתוב פה כל כך נכון ואמיתי.
    שמחה לשמוע איך אטסי השפיע עלייך ככה לטובה :-)
    בהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אפרת - כייף לראות אותך פה! אני שמחה שהאטסח גם הכיר ביננו:))

      מחק
  10. מכורה לאטסי, האתר שינה לי את העסק וגם את החיים. החנות שלך מעולה- המוצרים, הצילום והאווירה.
    את כותבת מקסים, שמחה שהגעת לבלוג שלך במקרה. בהצלחה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נועה:)) אני מכירה את הפריטים שלך - כייף שאת פה!

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...