5.12.13

קיר שחור


היום אני רוצה לדבר על נושא נפיץ.

 כלל מספר אחד:תבחרו בחלל מואר מאוד. קירות שחורים צריכים איזון. לקוח מפה


צבע לקיר.
כשזה מגיע לצבעי קירות, אני מוצאת שיש שתי אסכולות עיקריות. לבן, וקרם. פעם בכמה זמן מתפרסמת כתבה על טרנד חדש בצבעי קירות, וכולם אומרים אוווו ו- אהההה. אחרי ההתלהבות הראשונה מסתייגים ואומרים - טוב אולי לא נצבע את כל הקירות אלא רק קיר אחד. זה באמת יהיה wow. ואז הולכים לטמבור וקונים לא לבן ולא קרם אלא...... בז'! 
באמת הרפתקני, נכון?
  
כלל מספר שתיים: תאזנו עם טקסטורות טבעיות כמו עץ וטקסטיל על מנת לרכך . לקוח מפה

הי, אני לא שופטת! גם אני טיפוס של שחור ולבן. ולא בגלל שאני לא אוהבת צבעים, להפך! דווקא בגלל שאני אוהבת לשנות ולעדכן צבעוניות אני מעדיפה את הדברים שמחליפים פחות (קירות, ספות, ארונות) לקנות בצבעים קלאסיים - שחור, לבן, ואפור - ואז את האקססוריז להחליף פעם בכמה זמן.
אמנם את חדר הילדים צבעתי בירוק אפרורי כזה (צילום יגיע בפוסט אחר:), אבל שאר הבית לבן. כמעט.
התפנית הגיעה לפני כמה שנים כשקראתי כתבה במגזין האהוב עלי (שמאז נסגר ונפתח שוב בכמה ווריאציות) - Domino
שם ראיתי לראשונה חדר עם קיר שחור, ולא סתם חדר אלא את החדר השינה של Jenna Lyon  המעצבת של J Crew, שללא ספק יודעת מה היא עושה. (מעניין לראות שהחדר הראשון שמצולם פה נעשה בהשראת אותה כתבה שאני אהבתי! כנראה שהיא השפיעה על עוד אנשים:)

כלל מספר שלוש: תאזנו את השחור עם המון לבן. האור הטבעי מכלל מספר אחד ממש מאיר את החפצים הלבנים ונותן איזון. לקוח מפה

יום למחרת כבר הייתי בטמבור. קניתי צבע סגול כהה כהה, כי עדיין לא היה לי את האומץ הדרוש לשחור גמור, במטרה לצבוע את חדר השינה. המוכרת שאלה אותי אם אני מתכננת חדר חושך בבית:) 
החדר אכן נצבע בסגול, וגם ממנו אני אעלה תמונות בפוסט אחר - ואני יכולה להגיד בלב שלם שהמוכרת טעתה. יחד עם כלי מיטה לבנים ואור טבעי בשפע, אין בכלל הרגשה חשוכה. ואמנם הייתי שמחה אם עבודת הצביעה הייתה מעט יותר מקצועית, אבל לדירה זמנית זה בהחלט מספק.
ואם אנחנו כבר שוברים כמה מיתוסים - מי אמר שצבע שחור מתאים רק לחדרי שינה של מבוגרים?

 כלל מספר ארבע: שלבו פריטים בצבעים שיקפצו החוצה - צהוב, כתום  וכד', גם דרמטי וגם כייפי. תמונה מפה

אני לא חושבת שהייתי בוחרת בצבע שחור בחדר של הילדים שלי, אבל תסכימו איתי שהתקרה פשוט מקסימה. התמונה הזו לקוחה גם היא הביתה של Jenna Lyons . על החדר הזה היא סיפרה שהיא ובעלה ניסו לדמיין את הבן שלהם בשנתו הראשונה, והבינו שהוא יהיה לא מעט על הגב, אז למה לא לצבוע את התקרה?
 סיכום של כל הכללים בתמונה אחת - אור טבעי, חומרים טבעיים לאיזון (קרש החיתוך על השיש), צבע לבן כקונטרה, פריט צבעוני שיבלוט (הספל הכחול על המדף) והתמונה מכאן

הבית החדש שלנו הולך ונבנה לו, ולי ברור שהשחור יככב:)
מה איתכם? הייתם צובעים קיר בשחור? אוהבים את הרעיון? אשמח לשמוע בתגובות!
להתראות,
אלישבע

6 תגובות:

  1. מסכימה איתך לחלוטין! אצלנו בעלי נרתע מצבעים כהים, ולכן הפשרה היא שחדר העבודה שלי צבוע בכחול כהה וכל השאר הבית בצבעים בהירים.

    השבמחק
    תשובות
    1. קטעים - כשבעלי קרא את הפוסט הוא אמר - חשבתי שיורדים מהצבע הכהה:)) וכחול כהה זה מהמם!

      מחק
  2. מצחיק כי אצלי דווקא החשש הוא תמיד מבית לבן וקרמי.. משום מה נדמה לי שכזה צריך לשמור מסודר, מעודכן ומינמליסטי... כנראה בגלל זה תמיד יש לי בתים צבעוניים (לצערי עדיין כולם היו שכורים ולמרות הקושי להחזיר ללבן המקורי בסוף...). האהוב עלי היה קיר בצבע ירוק זית מעושן שכל דבר שתליתי עליו נראה מעולה (-: תודה על הטיפים והתמונות המקסימות!

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה לגמרי את החשש, אבל מהניסיון שלי בית מינימליסטי גם נראה יותר נקי כשהוא מסודר:) והירקו זית מעושן זה בדיוק הצבע אצל הילדים שלי - והוא מושלם!!

      מחק
  3. צבעי קיר לבנים לקיר הם גוונים יותר סטנדרטים

    השבמחק
  4. כל אחד יכול לבחור צבע לקיר המתאים לו

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...