23.1.14

עציצים בבית

שמעתי לא מזמן דבר מעניין. חברה סיפרה לי על זוכה פרס נובל שחקר את האושר. הוא מצא שהרבה פעמים אנשים מקבלים משהו חדש ותקופה מסויימת הם מאושרים, אבל האושר הזה מתפוגג לאט לאט, ולא נמצא שום דבר שגורם לנו אושר מחודש שוב ושוב. 
חוץ מדבר אחד.
נוף.
לא בדקתי עדיין את הסיפור - אבל האמת היא שזה נשמע לי הגיוני לחלוטין. גם אני מתרגשת כל פעם מחדש מנוף מרהיב שנשקף מולי, אפילו אם זה אותו הנוף שאני רואה כל יום בדרכים או בחלון שלי. משהו בטבע, באינסופי - מרגש ויפה כל פעם מחדש.
לא לכולנו יש גישה חופשית יוומיומית לנוף טבעי ופראי, אז לטובת כל אותם אנשים כתבתי פוסט על הכנסה של טבע לבית כדי להנות קצת מהאושר הזה.
קבלו כמה טיפים לשימוש בעציצים בתוך הבית:

1. סדרו את העציצים בקבוצות עם עדיפות למספר לא זוגי (שלושה זה מספר אידיאלי) על מדף. כמו תמיד - הקפידו על גבהים וגדלים שונים, ותראו כמה יפה כשהסידור לא במרכז השידה אלא בצד. 

תמונה מפה

2. לא חייבים להניח עציצים גדולים על הרצפה. הנחה על שולחן נמוך או שרפרף - נותן מראה צעיר ואוורירי יותר.

תמונה מפה

3. עציצים וחלונות = שילוב מושלם. תראו איזה יופי - במסעדה שבתמונה בנו ממש מדפים צמודים לחלונות ועליהם הניחו עציצים. בכלל ממליצה בחום להיכנס ללינק מתחת לתמונה - מדובר במסעדה מאלפת.

תמונה מפה

4. עציץ רזה וגבוה - בעצם סוג של עץ - יוסיף גובה לחדר ולא יכביד עליו לעומת עציץ מלא ונמוך. מקסים, לא?

תמונה מפה

5. טרנד שעושה קולות של להשאר עוד הרבה זמן - עציצים תלויים. המראה שמתקבל מקסים לדעתי, קצת כמו לגור בג'ונגל.

תמונה מכאן

מה איתכם - אתם מטפחים עציצים בבית? קצת? הרבה? רעיונות לשימוש? 
ספרו לי בתגובות!!
שבוע מקסים,
אלישבע

8 תגובות:

  1. אני כל כך מסכימה! יש לי נוף לזריחה מול הבית, ואני מתענגת עליו כל יום מחדש, מצלמת שוב ושוב - לפחות עד שירימו לי שם בניין שיסתיר את הכל.... כבר התחילו לחפור את היסודות (אבל ידעתי מראש שזה מה שיהיה, אז אני קצת עצובה - אבל לא מאד מאד).

    הנה, זה מה שרואים (בינתיים) מהחלון שלי :)
    www.blog.oomanoot.com/wp-content/uploads/sunrise.png

    השבמחק
    תשובות
    1. אני רואה את הזריחות המקסימות אצלך בפייסבוק, באמת חבל שזה יעלם....

      מחק
  2. קראתי מחקר מח מרתק (וזה היה ממש מזמן אז תסחו לי על השיבושים שאני מן הסתם זורעת בדרך...) על כך שבאדמה יש איזה חומר שגורם למח להפריש הורמון שגורם לתחושת אושר. תנסו להזכר כששאפתם ריח של אדמה טריה.זהו. לכן גינון וטיפוח עציצים זה ה-דבר. פוסט מקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני הכי אוהבת ריח של דשא קצוץ - הכי ריח של ילדות אמריקאית שיש!

      מחק
  3. אלישבע פוסט משמח :) תודה ,
    שעברתי לרמת הגולן כולם מיד הודיעו לי "שמתרגלים לנוף ..." ואני הבטחתי לכולם ולעצמי להתלהב כל פעם מחדש ..
    משתדלת :)

    השבמחק
  4. זוכרת שלמדתי ביסודי על פוטוסינטזה ומאז מהדהד בי המשפט "כל חדר צריך עציץ", אחרי הפוסט הזה יש סיכוי שאשתכנע (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה קטע גם אני זוכרת שלמדנו על פוטוסינטזה!! זה בערך השיעור מדעים היחידי שאני זוכרת:) נראה לי שקראו לזה שיעור טבע:)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...