15.5.14

איך לעצב את הבית

לפני שבועיים כתבתי על בניית הבית החדש שלנו. בתכנון הבית נעזרנו במעצבת שירה הירשמן (ממליצה מאוד!), ולאחרונה אני מנסה לפנות זמן לעיצוב הפנים שלו. חשבתי לשתף אתכם בדרך בה אני משתמשת לעיצוב פנים, מקווה מאוד שתעשו בה שימוש. בגדול, ניסיתי להכניס סדר לתהליך העיצוב מאחר והוא כל כך מבלבל, וריבוי האפשרויות לא עוזר.... (מספיק להיכנס לחנות גדולה לכלים סניטרים ולראות את כל הפרצופים האבודים....)
מאחר ואני מעצבת תעשייתית ולא מעצבת פנים אני מנסה להשלים וללמוד כמה שיותר - מבלוגים, מגזינים, פינטרסט.... עם הזמן, התחלתי לעבוד עם שיטה יותר מסודרת כשאני ניגשת למלאכת עיצוב הפנים. זה יכול להיות לפינה קטנה בחדר עבור צילומים, לחדר שלם, או כמו שראיתם בפוסט הקודם - בית.
השיטה שלי מתבססת על כמה מרכיבים - סגנון, צבע, ושילובים במינונים נכונים.

כזה בבקשה. תמונה מכאן

סגנון
דיברתי בעבר על איך אני משתמשת בפינטרסט ככלי עבודה - וזה בדיוק זה. כשאני רואה שאני נמשכת לחדר מסויים, אני מנסה להגדיר לי למה בדיוק אני נמשכת. לרוב, הסיבה היא הסגנון של החדר. אני אנסה לתרגם את התחושה הזו למילים, ואת המילים האלה אני ארשום לי. הם יהיו המסננת שלי. מעכשיו, כל דבר ורעיון שיהיו לי יעברו דרך המסננת הזו. מה שלא יענה על הסגנון שרשמתי, לא ימצא את עצמו בבית. ככל שאספתי לעצמי עוד ועוד אימג'ים, הגעתי למילים האלה:
מודרני + טבעי + חם + נקי. 
מעכשיו, כל פעם שאני אחשוב להוסיף, לשפץ, לקנות או להכין - אני אשאל את עצמי - זה ישתלב בבית מודרני // טבעי // חם // נקי?

בתהליך בחירת צבעים אני תמיד אחפש צילומים שאינם צילומי פנים, כמו הצילום הזה

צבע
אני מחליטה על סקאלת צבעים מ-ר-א-ש!. לרוב אני מסתכלת על צילומי טבעי או איורים ומחכה לראות למה אני נמשכת, בעיקר לפי התחושה שאני רוצה ליצור בחדר. הרעיון בזה הוא לדעת מראש מה עובד עם מה - כי אם הצבעים עובדים יפה יחד בצילום, הם כנראה ימשיכו להסתדר זה עם זה בחדר. הצילום למעלה למשל, מעביר לי תחושה של חיות (עם עם OOT). הוא מפתיע אבל גם נעים, ומאוד מרענן. מתאים מאוד לחדר שירותים, לא?
כשאני מעצבת את החדר של הילדים, אני מחפשת צילום עם צבעים שמעבירים את מה שאני מנסה ליצור בחדר - שלווה, חום, כייף, ילדות. כמובן שצילום שמעביר לי את התחושות האלו יהיה שונה ממה שמשהי אחרת תרגיש מאותה תמונה, וזה כל היופי. מהתמונה אני דוגמת צבעים, ומסדרת עיגולי צבע שהם סוג של רשימת קניות מעכשיו. יש לא מעט אתרים שעושים את הדגימות האלה עבורכם, ואפשר פשוט לשוטט בין הצילומים והדגימות שהם עשו. אני ממליצה על הבלוג הזה. בצילום שאני בוחרת אני משתדל שיהיו 6 גוונים, תלוי בחדר. ואם אין צילום אחד כזה, אני מחברת שתיים שנראים טוב ביחד.
למה כל כך הרבה גוונים? זה קשור למרכיב הבא.

בית שגרים בו, ממליצה להציץ בקישור. התמונה מפה

שילוב במינונים הנכונים
זה מרכיב שנמדד אך ורק לפי הרגש, ואני אסביר למה אני מתכוונת. בעיצוב מראש של בית, תמיד יש לי חשש שבגלל שמתכננים הכל ביחד, יווצר מראה מלוטש מדי. מנוכר. משהו באיסוף של פריטים לאורך שנים נותן את תחושת הביתיות - שזה בית. שחיים בו. אני תמיד אעדיף ליצור בית שנראה שגרים בו (כי, אהמ, באמת גרים בו!). לכן אני מעדיפה הרבה גוונים, זה נותן עומק לחדר. כדי להבין מראש איך הכל יראה ביחד, אני מניחה את כל הפריטים על דף לבן בפוטושופ (למרות שאפשר להשתמש בתוכנות אונליין להשגת אותו אפקט כמו Polyvore). בהדמיה אני מסדרת:
1. פריטים שכבר יש לי
2. פריטים שדומים לדברים שיש לי ודורשים איזה צביעה מחדש או שיפוץ פשוט
3. פריטים לרכישה
אני תמיד אעדיף להשתמש בכמה שיותר פריטים שכבר יש - זה אקולוגי, פחות יקר, ונותן את תחושת ה- "lived in" שכל כך חשובה לי.
אז הנה הלוח שהתחלתי לבנות לחדר הילדים. את הסדינים כבר יש לנו, את השטיח הזמנתי, הסלסלה האפורה מהסטודיו שלי (יש לי אחת כזאת בכל חדר, זה סופר שימושי!) ושאר הדברים יהיו DIY. אולי בעוד כמה חודשים יהיה לי כבר צילום של החדר האמיתי?


אני עדיין לא סגורה על הווילונות האלה, יש בהם משהו קצת מוזר, לא?
הצעות יתקבלו בברכה בתגובות:)
להתראות!
אלישבע






8 תגובות:

  1. מאיפה הזמנת את השטיח?

    השבמחק
  2. הייתי הולכת על וילונות מעט יותר בהירים, בהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. מרים - כן את צודקת! משהו בקרם הזה נראה צהבהב....

      מחק
  3. רינה - מ- Pottery Barn. זה שטיח שמתאים לשימוש גם בחוץ שזה אומר שהוא רחיץ! ההורים שלי יביאו אותו מחו"ל בפעם הבא שיחזרו לארץ.

    השבמחק
  4. היי אלישבע
    קודם כל בהצלחה ותהני מהתהליך! אני בטוחה שיצא יפה...
    לפי דעתי כדאי בווילונות אם את בוחרת צבע דומיננטי (ורוד) לשלב עם ניטרלי (לבן) שלא יעמיס ויכביד.
    ושימי לב שהצבעים היפים שבחרת הם מעושנים. אז לכן הפוף והשרפרף לא משתלבים כ"כ- צריך גוון אחר
    ולמנורת שולחן הייתי בוחרת מתכת אחרת, מתכת לבנה או מתכת כהה כמו בגוף תאורה שבתמונה הראשונה.
    מחכה לפוסטים מעדכנים בנושא! ובהצלחה!
    מירי

    השבמחק
  5. תודה מירי:) דווקא נראה לי שאני אשאר עם הצבעוניות כמו שהיא, זה פחות צפוי.

    השבמחק
  6. המצעים משגעים, מהיכן הם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפני שנה בערך H & M עשו שיתוף פעולה עם By Nord, ובלי לחשוב פעמיים קניתי להם. הם שניהם במיטות מעבר עדיין והמצעים בתוך השקית המקורית מתחת למיטה, מחכים לבית החדש:)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...